Nowa ujawniona postać to Quon (głos: Ryoutarou Okiyau) – pracuje nad rozwojem technik magicznych w Akademii Suzaku; jeśli chodzi o czary, jest zawsze na bieżąco i nic nie umknie jego uwadze, magia to także jedyne zainteresowania, jakie posiada.
Mapa Świata – na początku możemy jedynie zwiedzać teren Akademii, ale w miarę rozwoju akcji odkrywamy świat poza Rubrum. Co ciekawe, w momencie rozpoczęcia rozgrywki cały świat poza Akademią jest pod władaniem Imperium. Dopiero po wyzwoleniu okupowanych terenów będziemy mogli do nich i po nich podróżować. Po mapie będą sobie swobodnie biegać dzikie Chocobo, które trzeba będzie nakarmić, aby móc skorzystać z nich jako środka transportu.
Właśnie została wydana książka poprzedzająca premierę FF Type-0 "Final Fantasy Type-0 World Preview". Możemy się z niej dowiedzieć, ile lat oraz jaki wzrost mają uczniowie Klasy Zero. Jak można się było spodziewać, wszyscy są nastolatkami – przedział wiekowy od 16 do 17 lat. Zwróćcie uwagę na imponującą liczbę przy Kingu :P
Ace – 168 cm, 16 lat
Deuce – 158 cm, 16 lat
Trey – 184 cm, 17 lat
Cater – 161 cm, 16 lat
Cinque – 163 cm, 16 lat
Sice – 166 cm, 16 lat
Seven – 170 cm, 17 lat
Eight – 165 cm, 16 lat
Nine – 185 cm, 17 lat
Jack – 182 cm, 16 lat
Queen – 165 cm, 17 lat
King – 187 cm, 17 lat
Machina – 175 cm, 17 lat
Rem – 160 cm, 17 lat
Prezentacja gameplay'a FF Type-0 za pośrednictwem Nico Nico:
Reżyser Hajime Tabata odpowiedział też na kilka pytań. Między innymi o poziom trudności gry i czy osoby, które nie znają lub nie czują się mocno w grach akcji, będą zadowolone z nowego tytułu. Tabata prosił, by nie panikować, ponieważ poziom trudności gry będzie się dostosowywał do poziomu naszych bohaterów. Zaznaczył też, że mimo dynamicznego sposobu walki, Final Fantasy Type-0 pozostaje przede wszystkim grą RPG, a elementy akcji są bardziej zsunięte na drugi plan. Mówił też, że osoby dla których Type-0 będzie pierwszym tytułem z serii, nie będą miały żadnych trudności z odnalezieniem się w jej świecie. Przypomniał też, że gra dzieli mitologię z FF XIII i gracze, którzy mieli do czynienia z tytułem na PS3, będą mogli rozpoznać niektóre nazwy.
Jak już wspominano w poprzednich newsach, reżyser szacuje czas ukończenia gry na 40 godzin, niemniej jednak nie da się w ten sposób zrobić 100% wszystkiego. Pełne ukończenie gry gwarantuje drugie przejście, ale po nim również możemy cieszyć się światem Type-0 z mnóstwem zaskakujących elementów. I na koniec pewne uporządkowanie informacji w kwestii letnich ubrań oraz pewnych zasobów, które będzie można ściągnąć na konsolę. Otóż będą one możliwe do przeniesienia na pełną wersję jedynie dla zalogowanych na stronie Square Enix. Jeśli ktoś chce się w to bawić i zaimportować nawet więcej darmowych gadżetów, powinien więc przed 27 października założyć sobie konto na oficjalnej stronie Square'u.
Wywiad z człowiekiem odpowiedzialnym za system walk w Final Fantasy Type-0 Yujim Kenichirou oraz Ooe Taisuke – designerem walk głównych postaci, z 11 października 2011 roku w "Dengeki PlayStation Magazine".
(za: http://hokanko-alt.ldblog.jp)
Ooe: Naszym głównym celem, jeśli chodzi o walkę, było pokazanie okrucieństwa wojny w fantastycznym świecie. Chcieliśmy to pokazać przede wszystkim poprzez zachowanie bohaterów, ich wrogów i wszelkich żyjących istot, jakie napotyka się podczas rozgrywki. To był cel, który nieustannie stawiał przed nami reżyser Hajime Tabata.
Yuji: FF Type-0 różni się od typowego RPG pod tym względem, że korzystając z systemu celownika, możesz z łatwością rozwalić wroga, zanim do ciebie podejdzie, jeśli czujesz się zagrożony.
Ooe: Ace jest jedną z głównym postaci, ale od reszty odróżnia go rodzaj broni oraz sposób, w jaki walczy. To postać bardzo dobra dla początkujących lub osób nielubiących bezpośredniego uczestnictwa w krwawych walkach. Ataki Ace'a są atakami z dystansu, dzięki czemu łatwiej uniknąć brutalniejszego starcia.
Ooe: Queen to takie wypośrodkowanie pomiędzy dobrą szkolną koleżanką i przewodniczącą klasy a maszyną do zabijania. Dźwiga wielki miecz, ale wcale jej to nie ogranicza. Jest też całkiem niezłą czarodziejką. Podczas walki możesz jej zaglądać pod spódnicę, co uważam za bardzo fajne i śmieszne.
Ooe: Nine jest podobny do Queen, ale bardziej skupia się na sile. Jest niezastąpiony, jeśli chodzi o uderzenia kończące walkę. Zdaję sobie jednak sprawę, że niektórym może się ta postać nie spodobać. Ja osobiście uważam to za dodające dreszczyku (przyp. tł. Ooe mówi zapewne o ataku Nine'a "Jump"). Jednak używanie go tylko w takim celu, by kosił wszystko dookoła siebie, nie jest najlepszym sposobem na odkrycie wielkich możliwości tego gościa.
Ooe: Sice to typowa mroczna heroina, która lubi masakrować wrogów.
Ooe: King to prawdopodobnie drugi bohater najtrudniejszy do sterowania.
Yuji: Ponieważ posiada tylko dwa małe pistolety, może się wydawać bezbronny, ale to nieprawda. Sztuka polega na tym, że im bliżej wroga podejdziesz, tym większe obrażenia zadasz.
Yuji: Eight to moja ulubiona postać. Jego ataki zależą od tego, jak długo przytrzymasz przyciski lub jaki manewr wykonasz padem. Możesz też łatwo przerwać jego atak, a w efekcie wykona sekwencję uderzeń. Najlepszy efekt uzyskasz, miksując wszystkie jego ataki. To bardzo żywiołowa postać.
Ooe: Jacka nie było w demie, ale jestem pewien, że wszyscy pokochają tę postać i będą zaskoczeni jej potencjałem. Decyzja o niedaniu go w wersji testowej przyszła z góry, nie mieliśmy na nią wpływu. Styl walki Jacka przypomina Jigen-ryuu (japońska technika walki mieczem).
Yuji: Seven to znowu babka, która lubi bawić się z wrogiem. Jej ataki pozwalają zmiażdżyć wrogów na dużej przestrzeni, przez co jest łatwa w użyciu, ale po pewnym czasie może się to stać monotonne.
Ooe: Podczas ataków Seven może się przemieszczać i wtedy na chwilę staje się kompletnie bezbronna. Dobre zgranie ataku i uników to klucz do zadowolenia z używania tej postaci.
Yuji: Deuce ma wiele ataków, które zostały zaprojektowane specjalnie dla niej. Zazwyczaj podczas walki postacie są tak zaprogramowane, by atakowały inną postać niż gracz. Jednak, kiedy Deuce gra na flecie, kompani atakują wroga namierzonego przez nią. To czyni ją niezwykle przydatną jako wsparcie przy bardzo trudnych misjach.
Ooe: Cinque to kobiecy odpowiednik Jacka.
Yuji: Cinque atakuje bardzo wolno, co mocno komplikuje rozgrywkę, ale za to jej ataki łączone zadają dużo większe obrażenia niż w przypadku innych bohaterów.
Yuji: Trey jest dość trudny do przedstawienia przez to, że używa łuku i może to nawet wyglądać nieco prostacko.
Ooe: Zaletą Trey'a są ataki z dużego dystansu. Jeśli przytrzymasz klawisz ataku, strzała poleci dalej i zada większe obrażenia. Dlatego bardziej polecam Trey'a do starć na odległość niż Kinga czy Ace'a.
Yuji: Przy Cater mieliśmy najwięcej zabawy i śmiechu. Chcieliśmy ją odróżnić od Kinga, więc dostała magiczny pocisk, który może powodować różne efekty. W odróżnieniu od Kinga, który może strzelać, biegnąc, Cater musi stanąć, aby wycelować we wrogów. Oczywiście nie chcieliśmy, by gracze używający Cater czuli się pokrzywdzeni, więc w ramach rekompensaty jej normalne ruchy są szybsze niż Kinga.
Yuji: Rem i Machina są, podobnie jak Ace, głównymi bohaterami gry. Rem jest ukierunkowana na magię, dlatego przywyknięcie do niej zajmuję trochę czasu. Od samego początku ma większe możliwości magiczne niż większość i można jej założyć dwa rodzaje czarów. Również jej statystyki magii prezentują się nienajgorzej.
Ooe: Rem posiada zdolność samouzupełniania MP, przez co może ich używać w nieograniczony sposób. Tym też chcieliśmy ją wyróżnić od innych postaci.
Yuji: Machina znowu ma małe możliwości magiczne. Jego głównym plusem jest możliwość wykonania 10 łączonych ataków. W demie były pewne problemy z celowaniem we wrogów, ale naprawiliśmy ten problem, jeśli chodzi o pełną wersję, także możecie być spokojni. Druga połowa sekwencji ataków Machiny nie może zostać przerwana.
Yuji: To chyba pierwszy raz, kiedy jedna gra łączy w sobie tyle stylów walki i rodzajów ataków. Życzę wszystkim graczom, aby odnaleźli swoją postać idealną i dzięki niej cieszyli się z całej rozgrywki.
Ooe: FF Type-0 ma zupełnie inną atmosferę od poprzednich części serii i mam nadzieję, że gracze poczują klimat oraz wysiłek, jaki wszyscy włożyliśmy w ten projekt.
{kunena_discuss:7599}