Final Fantasy XV PL

Nasze projekty

 
Wyznaczona godzina nadeszła — skoro Król Regis tak mówi, to na pewno ma rację. Prace nad spolszczeniem gry Final Fantasy XV zostały ukończone! Całość tłumaczenia zajęła 9 miesięcy i zakończyliśmy je 24 grudnia 2018 r., a następnie rozpoczęliśmy testy, które trwały nieco ponad miesiąc.



Wymagania
— Gra Final Fantasy XV w wersji Steam (Windows Edition). Możliwe, że spolszczenie będzie działać na wersji Origin, lecz nie sprawdzaliśmy tego. Na pewno nie będzie działać na wersji z Microsoft Store.
— Około 280 MB wolnego miejsca na dysku twardym, na pliki spolszczenia (po instalacji można cały folder z instalatorem usunąć).

Informacje dodatkowe
— Spolszczona gra obsługuje zapisy gier wykonane w grze przed nałożonym spolszczeniem.
— Jest to pełne kinowe spolszczenie, więc również nazwy przedmiotów czy akcesoriów zostały przetłumaczone.
— W sekcji „Informacje FFXV” w głównym menu dwa wpisy są po angielsku, gdyż gra pobiera je z serwera. Nie mamy na to wpływu. Po kolejnej aktualizacji prawdopodobnie będą one po polsku.
— Staraliśmy się dokładnie przetestować tłumaczenie, włącznie z dodatkami, nie dokończyliśmy jedynie testów dodatku Comrades, ponieważ zajęłyby nam jeszcze przynajmniej tydzień, a nie chcieliśmy wstrzymywać wydania spolszczenia przez jeden dodatek. Jeżeli natraficie na jakiekolwiek błędy, czy to w głównej grze, czy to w DLC, dawajcie nam znać.
— UWAGA! Każda aktualizacja gry pod względem tekstowym będzie się wiązać z potrzebą dostosowania spolszczenia. Na pewno takie coś będzie miało miejsce przynajmniej raz — przy okazji premiery Epizodu Ardyn. Wtedy jak najszybciej postaramy się dostosować spolszczenie do nowej wersji, a następnie rozpoczniemy tłumaczenie tego dodatku. Nie wiemy jednak, kiedy to będzie i ile to zajmie — Square Enix wciąż nie podało dokładnej daty premiery Epizodu Ardyn i nie wiemy, jak dużo tekstu jeszcze będzie do tłumaczenia.

Autorzy
Tłumaczenie, technikalia i testy: grupa CosmoFF w składzie Em i Robin

Bardzo dziękujemy testerom:
— 19kefir11
— Pan Talerz
— Papa_Belzemond
— sarenka

Dziękujemy również wszystkim tym, którzy nas wspierali i dopingowali do pracy. Życzymy miłego grania.

Aktualizacja z dnia 28.03.2019 r.
Dostosowaliśmy spolszczenie FFXV do aktualizacji z 26.03.2019 r.
Epizod Ardyn wciąż pozostaje po angielsku. Oczywiście należy najpierw zainstalować aktualizację ze Steama, a dopiero później zainstalować nowe spolszczenie.
Nie musicie pobierać całego spolszczenia ponownie ze strony. Wystarczy uruchomić pobrany wcześniej instalator, który sam pobierze aktualizację z serwera. Po pobraniu należy nacisnąć przycisk "Instaluj", żeby zainstalować tę aktualizację.

Załączniki:
Adres URL:OpisRozmiar
Dostęp do URL (http://www.balamb.pl/skladnica-download/spolszczenia-cosmoff/FFXVPL_Steam_v1.2.0_balamb.7z)FFXVPL_Steam_v1.2.0_balamb.7zSpolszczenie do gry Final Fantasy XV w wersji Steam.37609 kB


Pavel87 odpowiedział w temacie: #11894 2020/04/19 22:26

Pit napisał: Zamykam wątek.

Udało mi się jednak zainstalować spolszczenie.


Cześć, jak udało Ci się to ogarnąć? Ja również mam ten problem, po zainstalowaniu spolszczenia, gra cały czas odpala mi się po angielsku.

Pozdrawiam
Bartkiro odpowiedział w temacie: #11893 2020/04/16 10:09
EDIT. Poradziłem sobie z instalacją samemu. :)

Aż strach, że przez tyle czasu nikt o tym nie wspomniał i nie potwierdził/nie zaprzeczył działaniu na wersji Origin. No to będę pierwszy!

Wersja Steam od Origin różni się nazwą pliku wykonywalnego. Instalator spolszczenia chce wskazania pliku "ffxv_s.exe" podczas gdy wersja Origin korzysta z pliku "ffxv_o.exe". Do instalacji spolszczenia wystarczy jednak prosty trik polegający na ręcznej edycji nazwy pliku wykonywalnego w folderze gry tj. podmienie końcówki plku "_o" na wymagane "_s" i ponownej próbie wskazania pliku w instalatorze spolszczenia. Po instalacji łatki polonizującej proponuje ponownie zamienić nazwę pliku wykonywalnego na "ffxv_o.exe".

Myślę, że dosyć przydatne biorąc pod uwagę, że wersja Steam w.g. doniesień jest od ~roku niegrywalna z powodu tragicznej aktualizacji dodającej do gry warsztat steam, który to gryzie się z grą i powoduje nieustające freezy (przycinanie) podczas gry. Wersja Origin jest ponoć pozbawiona tego problemu (ponieważ nie korzysta z steamapi).
Robin Avatar
Robin odpowiedział w temacie: #11874 2020/02/15 18:46
Po zastosowaniu spolszczenia na wersji niemieckiej czy jakiejś innej wciąż byłyby jednostki imperialne, ponieważ jest to wpisane w skrypcie gry jako zmienne. Na Steamie były jakieś mody do zmiany jednostek, ale nie wiem do końca, co one robią.
Meredirh odpowiedział w temacie: #11873 2020/02/12 22:36
Siema!
Wspaniała robota z tym spolszczeniem, cud miód i orzeszki.
Jedna rzecz mnie jednak trapi: czy planujecie możliwość nadpisania języka niemieckiego zamiast angielskiego? Czemu o to pytam? Otóż, nie trawie imperialnych jednostek, wole nasze standardowe, metry kilometry etc, a takowe są podpięte pod właśnie język niemiecki. Zapewne znajdzie się wielu, którym też by pasowały jednostki SI :P Chyba że istnieje jakiś inny sposób na zmianę jednostek miary w grze?
Dinimil odpowiedział w temacie: #11866 2020/01/26 11:51

Robin napisał: Pisałeś, że problem pojawił się po aktualizacji na Steam. Możesz podać, co znajduje się w BuildInfo.txt w głównym folderze gry?


revision=1261414

Całą reszte sposobów i rozwiązań z sieci wprowadziłem i niestety efekt jest ten sam. Zaczoł występować nawet na wersji bez spolszczenia ( dużo poźniej ale jest). Wyglada na to że wersja z steam jest wadliwa w porównaniu z wersja orgin. Szkoda, bo zakupiłem ją specjalnie pod spolszczenie, majać pełną kolekcje na ps4. ENix nie bardzo umie portować gry na PC
Robin Avatar
Robin odpowiedział w temacie: #11865 2020/01/20 00:44
Pisałeś, że problem pojawił się po aktualizacji na Steam. Możesz podać, co znajduje się w BuildInfo.txt w głównym folderze gry?

Generalnie rzecz biorąc, ta gra ma duże problemy z wyciekami pamięci. Możliwe jest, że niektóre "poprawki" naprawiają częściowo problem poprzez zarządzanie pozostałą wolną pamięcią... która jest częściowo zajmowana przez większe pliki spolszczenia, więc "poprawki" tego typu średnio działają.

W każdym razie widzę zależność, że im lepsza karta graficzna (i lepsze ustawienia grafiki w grze), tym częściej gra wywala się do pulpitu. Zmniejsz VRAM, TRAM oraz zwiększ plik wymiany (pagefile). Ogólnie zabawne jest to, że wielu z tych błędów ponoć nie ma w wersji Origin.

Tutaj cały wątek:
steamcommunity.com/app/637650/discussion...1735509126697261526/
Dinimil odpowiedział w temacie: #11864 2020/01/19 13:28
Witam, pojawił sie problem po instalacji spolszczenia. Zaczeło wyrzucać grę do pulpitu, w losowych miejscach w dość krótkim czasie od jej uruchomienia. Początkowo było wszystko dobrze, ograłem około 2h ale po aktualizaci na steam, zaczeły sie dziać dziwne rzeczy. Drastyczne spadki fps przy animacji, micro lagi i powroty do pulpitu bez żadnych errorów ze strony steam. Po właczeniu gry bez spolszczenia, problem nie występuje.
Kontrolnie zrobiłem reinstalke systemu i sterowników karty. Problem występuje na dówch zestawach ryzen 2700X +1080 oraz intel 2600k + 1660ti. Będe wdzięczny za podpowiedź jak wyeliminować tą przypadłość
lynxu odpowiedział w temacie: #11859 2019/12/28 10:10
Hejka wszystko działa ok tylko problem mam taki że po zainstalowaniu Waszego spolszczenia przestał działać mi pad :D po prostu go nie wykrywa go. Jakaś sugestia co się mogło stać? Pad to Logitech F310

/EDIT
wszystko działa ;) trzeba było kilka zrestartować pc
Punished Snake odpowiedział w temacie: #11839 2019/08/10 22:50
Te spolszczenie jest genialne! Dziękuje z całego serca.
Pit odpowiedział w temacie: #11820 2019/06/08 18:54
Zamykam wątek.

Udało mi się jednak zainstalować spolszczenie.
Robin Avatar
Robin odpowiedział w temacie: #11819 2019/06/07 21:46
Jaką masz wersję gry? Aktualizowałeś wersję steamową do najnowszej?

Wygląda to tak, jakby gra korzystała z plików w innym miejscu, niż w steamapps\common\FINAL FANTASY XV\datas

Daj znać, ile dokładnie bajtów ma plik \steamapps\common\FINAL FANTASY XV\datas\fontandmessage.earc
Pit odpowiedział w temacie: #11818 2019/06/03 17:26
Cześć.
Zainstalowałem spolszczenie wskazując ścieżkę do pliku ffvx_s.exe
Po chwili dostałem komunikat że pomyślnie zainstalowano, a gdy odpalam grę dalej mam język angielski.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
Czy da się to inaczej zainstalować?
Na przykład podmieniając pliki?
Robin Avatar
Robin odpowiedział w temacie: #11804 2019/04/09 18:33
Hej,

generalnie to oznacza tyle, że nie zaktualizowałeś sobie gry na Steamie i brakuje plików, które tam powinny być po ostatniej aktualizacji ;)
Yumey odpowiedział w temacie: #11803 2019/04/09 12:33
Siemka mam FFXV ale mam problemy z zainstalowaniem spolszczenia bo wyskakuje dziwny blad z brakiem pliku macie jakies pomysly co zrobic


Siemka zamykam temat "naprawilem" to znaczy odszukalem niby bledny plik i zastapilem innym z duzym sukcesem :)
Robin Avatar
Robin odpowiedział w temacie: #11798 2019/03/26 22:13
Hej,

tak, spolszczenie przestało działać. Nawet jeśli w większości gry działa, to w pewnym momencie się wszystko rozjedzie, o ile nie będzie np. crasha. Potrzebujemy dwóch-trzech dni, by je dostosować do nowej wersji. Najpierw wypuścimy łatkę działającą z nową wersją, ale jeszcze bez tłumaczeń nowych rzeczy, a później, po przetłumaczeniu, będzie kolejna łatka z tłumaczeniem do Epizodu Ardyn itp.
Zodiac odpowiedział w temacie: #11797 2019/03/26 16:44
Witam i oczywiście dziękuję za wykonanie spolszczenia, bo dzięki temu mogłem cieszyć się z gry przez ponad 80 godzin, a przede mną jeszcze wszystkie DLC i tryb Comrades :D Tutaj rodzi się moje pytanie. Czy macie zamiar aktualizować spolszczenie pod względem wyjścia aktualizacji zawierającej epizod z Ardynem oraz kilkoma mniejszymi dodatkami w Comrades? Pytam, ponieważ obecne spolszczenie chyba przestało działać ze względu na tę właśnie aktualizacje, choć może wystarczy zainstalować je raz jeszcze, bo tego nie próbowałem.
Robin Avatar
Robin odpowiedział w temacie: #11792 2019/02/27 18:39
Tak, w tym miejscu zawsze się przycina, gdy Noctis otwiera gębę. Najwyraźniej tworzy się wtedy tunel polygonowo-czasoprzestrzenny w 64K, który powoduje zawieszenie każdego komputera ;)
LamPL odpowiedział w temacie: #11790 2019/02/26 04:06
Nie wiem, na czym to polega, ale scenka przerywnikowa na początku gry (ta, gdzie samochód się psuje i bohaterowie go pchają) zawsze się zacina, bez względu na ustawienia graficzne. Żeby było ciekawiej, to wcześniejsze scenki działają jak należy, a sam gameplay, działa płynnie.
piranha Avatar
piranha odpowiedział w temacie: #11789 2019/02/23 21:17
Dzięki :)

Kiedyś było lepiej, była jedna gra np FF VIII, albo FF X i jedno spolszczenie, bez żadnego DLC'owania.

Teraz trzeba czekać na DLC ;/

Przyszłość widzę w jeszcze gorszych barwach (FF VII remake), będzie się składać ze samych DLC. Na szczęście biorąc pod uwagę tempo powstawania nowego FF VII, raczej nie dożyję.
Robin Avatar
Robin odpowiedział w temacie: #11772 2019/02/04 21:50
Jak se zrobisz, to będzie Twoje. :P
Noel Kreiss Avatar
Noel Kreiss odpowiedział w temacie: #11771 2019/02/04 11:20
Piętnastka Piętnastką, ale gdzie moje spolszczenie do XIII-2? ;P
Rocky odpowiedział w temacie: #11770 2019/02/03 00:24
W końcu wyszło <3
Donacja Discord

Kto jest online

Odwiedza nas 135 gości oraz 0 użytkowników.

Nowy poziom!

  • lena163 za 3 dni awansuje na nowy poziom! (35)
  • Em za 4 dni awansuje na nowy poziom! (34)
  • kev121pl za 6 dni awansuje na nowy poziom! (23)
  • MIETEK154 za 6 dni awansuje na nowy poziom! (33)
  • Przemko87 za 7 dni awansuje na nowy poziom! (33)
  • 19kefir11 za 9 dni awansuje na nowy poziom! (29)