Karbunkuł

Nasze projekty



Podłączanie GFów do postaci to podstawa budowania statystyk w FFVIII. Innowacyjny system podłączania opiera się właśnie na nich, uwalniając postacie od noszenia zbroi i akcesoriów, w zamian za to oferując możliwość podpinania czarów, by wzmocnić parametry bohaterów. Oprócz tego, GFy dają możliwość korzystania z różnych zdolności, aktywnych (takich jak np. Kamikaze) bądź pasywnych, wspierających działania postaci (np. Auto-Haste). GF musi być podłączony do postaci, by mogła ona korzystać z wybranych zdolności.

Każdy GF, którego da się podłączyć do postaci, ma własny zestaw zdolności, które rozwija w miarę otrzymywania punktów AP. Jednakże każdy GF może się nauczyć każdej zdolności, którą da się otrzymać z odpowiedniego przedmiotu. Jeśli chcemy nauczyć danego GFa konkretnej zdolności, najlepiej poczekać, aż nauczy się on wszystkiego, co ma do nauczenia, a następnie usunąć niechcianą zdolność przy pomocy Ziela Zapomnienia i w jej miejsce ustawić wybraną zdolność (aplikując GFowi odpowiedni przedmiot).

Poniżej dokładne tabele wszystkich komend i zdolności możliwych do uzyskania przy pomocy GFów wraz z przedmiotami, które mogą je tych zdolności nauczyć.

Zdolności podłączania


Te zdolności pozwalają postaciom podłączać magię pod wybrane parametry w menu Łączność, dzięki czemu mogą one podnosić swoje statystyki, zwiększać obronę przeciwko konkretnym żywiołom i statusom, a także dołączać żywioł lub status do fizycznego ataku.

Zdolność
Opis
Przedmiot
HP-J
Umożliwia podłączanie magii pod HP
Zwój HP
Str-J
Umożliwia podłączanie magii pod Siłę
Zwój Siły
Vit-J
Umożliwia podłączanie magii pod Witalność
Zwój Witalności
Mag-J
Umożliwia podłączanie magii pod Magię
Zwój Magii
Spr-J
Umożliwia podłączanie magii pod Ducha
Zwój Ducha
Spd-J
Umożliwia podłączanie magii pod Szybkość
Zwój Szybkości
Eva-J
Umożliwia podłączanie magii pod Unik
Amulet Egidy
Hit-J
Umożliwia podłączanie magii pod Celność
-
Luck-J
Umożliwia podłączanie magii pod Szczęście
Zwój Szczęścia
Elem-Atk-J
Umożliwia podłączanie magii pod atak żywiołowy
Zwój Elem-Atk
Elem-Obr-J
Umożliwia podłączanie magii pod obronę żywiołową
-
Elem-Obrx2
Umożliwia podłączanie dwóch rodzajów magii pod obronę żywiołową
-
Elem-Obrx4
Umożliwia podłączanie czterech rodzajów magii pod obronę żywiołową
Antyżywioł
ST-Atk-J
Umożliwia podłączanie magii pod atak statusowy
Zwój ST-Atk
ST-Obr-J
Umożliwia podłączanie magii pod obronę statusową
-
ST-Obrx2
Umożliwia podłączanie dwóch rodzajów magii pod obronę statusową
-
ST-Obrx4
Umożliwia podłączanie czterech rodzajów magii pod obronę statusową
Antystatus


Zdolności komendy


Te zdolności oznaczają komendy, które postać może wybrać i używać w walce, obok ataków fizycznych. Każda postać ma miejsce na trzy takie komendy. Niektóre z nich zadają obrażenia wrogom, inne umożliwiają korzystanie z magii i GFów, jeszcze inne służą do leczenia postaci. Warto, by zawsze przynajmniej jedna postać miała podpiętą komendę Ekwipunek.

Zdolność
Opis
Przedmiot
Magia
Umożliwia używanie magii podczas walki
Księga Magii
GF
Umożliwia przywoływanie GFów
Księga GFów
Czerpanie
Umożliwia czerpanie magii od wrogów
Księga Czerpania
Ekwipunek
Umożliwia używanie przedmiotów podczas walki
Księga Ekwipunku
Karta
Umożliwia przemienianie wrogów w karty
Duch Hazardzisty
Los
Nakłada na wroga status Los (cel umiera po pewnym czasie)
-
Wściekły Pęd
Nakłada na drużynę statusy Szał, Ochrona i Przypieszenie
-
Leczenie
Leczy postać ze złych statusów
Sakwa Znachora
Obrona
Zapewnia postaci ochronę przed następnym atakiem fizycznym wroga
(magiczny redukuje o połowę)
-
Ciemna Strona
Potraja siłę fizycznych ataków, zabierając przy każdym ataku 1/10 HP postaci
-
Przywracanie
Odnawia maksimum HP jednej postaci
Leczący Pierścień
Absorpcja
Wysysa HP przeciwnikowi i oddaje używającemu
-
Wskrzeszanie
Wskrzesza znokautowaną postać
Jajo Feniksa
PZ w dół
Obniża poziom wroga o połowę
-
PZ w górę
Podwaja poziom wroga
-
Kamikaze
Postać zadaje ogromne obrażenia, ale pada i znika z pola walki
Energia Bomby
Żarcie
Umożliwia pożeranie przeciwników
Głodny Kociołek
MiniMog
Umożliwia przyzywanie MiniMoga
Amulet Moga


Zdolności postaci


Dzięki tym zdolnościom postać może znacznie wzmocnić swoje parametry, korzystać z dobroczynnych statusów bez używania magii lub też korzystać z innych ułatwień. Bardzo przydatną grupą są bonusy, dzięki którym postać przy każdym awansie na następny poziom zwiększa na stałe wybrane parametry.

Zdolność
Opis
Przedmiot
HP+20%
Zwiększa HP postaci o 20%
Pierścień Odnowy
HP+40%
Zwiększa HP postaci o 40%
Pierścień Giganta
HP+80%
Zwiększa HP postaci o 80%
Pierścień Gai
Str+20%
Zwiększa Siłę postaci o 20%
Siła Miłości
Str+40%
Zwiększa Siłę postaci o 40%
Bransoleta Siły
Str+60%
Zwiększa Siłę postaci o 60%
Bransoleta Potęgi
Vit+20%
Zwiększa Witalność postaci o 20%
Żółwia Skorupa
Vit+40%
Zwiększa Witalność postaci o 40%
Orichalcum
Vit+60%
Zwiększa Witalność postaci o 60%
Szylkret
Mag+20%
Zwiększa Magię postaci o 20%
Diadem
Mag+40%
Zwiększa Magię postaci o 40%
Korona Maga
Mag+60%
Zwiększa Magię postaci o 60%
Królewska Korona
Spr+20%
Zwiększa Ducha postaci o 20%
Naramiennik Elfa
Spr+40%
Zwiększa Ducha postaci o 40%
Naramiennik Siły
Spr+60%
Zwiększa Ducha postaci o 60%
Naramiennik Magii
Spd+20%
Zwiększa Szybkość postaci o 20%
Silnik Odrzutowy
Spd+40%
Zwiększa Szybkość postaci o 40%
Silnik Rakietowy
Eva+30%
Zwiększa Unik postaci o 30%
-
Luck+50%
Zwiększa Szczęście postaci o 50%
-
Zdolnośćx3
Pozwala postaci ustawić 3 zdolności
-
Zdolnośćx4
Pozwala postaci ustawić 4 zdolności
Kamień z Rosetty
Napad
Dołącza do ataku postaci możliwość okradania wrogów
-
Apteczka
Przedmioty leczące użyte przez tę postać dają podwójny efekt
Szyfr Eskulapa
Kontra
Postać kontruje fizyczne ataki
Szyfr Mnicha
Oko za oko
Zwraca 1/4 obrażeń atakującemu
Sto Igieł
Heroizm
Postać osłania słabszą postać przed atakiem fizycznym
Kodeks Rycerza
Wstęga
Chroni postać przed wszystkimi złymi statusami
Wstęga
Zużyciex2-1
Postać zużywa tylko jeden czar mając status Double
-
Zużyciex3-1
Postać zużywa tylko jeden czar mając status Triple
Trzy Gwiazdy
HP Bonus
Przy każdym awansie na kolejny poziom postać otrzymuje
na stałe dodatkowe 30 punktów HP
-
Str Bonus
Przy każdym awansie na kolejny poziom postać otrzymuje
na stałe dodatkowy 1 punkt Str
-
Vit Bonus
Przy każdym awansie na kolejny poziom postać otrzymuje
na stałe dodatkowy 1 punkt Vit
-
Mag Bonus
Przy każdym awansie na kolejny poziom postać otrzymuje
na stałe dodatkowy 1 punkt Mag
-
Spr Bonus
Przy każdym awansie na kolejny poziom postać otrzymuje
na stałe dodatkowy 1 punkt Spr
-
Auto-Reflect
Postać ma aktywny status Odbicie, który nie mija po jej śmierci
Kurtyna Blasku
Auto-Protect
Postać ma aktywny status Ochrona, który nie mija po jej śmierci
Żelazna Kurtyna
Auto-Shell
Postać ma aktywny status Osłona, który nie mija po jej śmierci
Kurtyna Księżyca
Auto-Haste
Postać ma aktywny status Przyspieszenie, który nie mija po jej śmierci
Akcelerator
Auto-Potion
Raniona postać używa automatycznie leczącego przedmiotu
(najsłabszego na składzie)
-
Inicjatywa
Postać ma zawsze pełny licznik ATB na początku walki
-
Odnowa HP
Postać odnawia swoje HP, poruszając się po terenie
-


Zdolności drużyny


Ten rodzaj zdolności daje specjalne przywileje całej drużynie. Wystarczy, jak tylko jedna postać będzie miała je ustawione.

Zdolność
Opis
Przedmiot
Alarm
Zapobiega atakom z zaskoczenia
-
Odkrywca
Odsłania ukryte punkty zapisu oraz czerpania (poza mapą świata)
-
Unikaty
Zwiększa szansę otrzymania rzadkich przedmiotów
-
Enc-Half
Obniża częstotliwość losowych walk o połowę
-
Enc-None
Całkowicie zapobiega losowym walkom
-


Zdolności GFów


Te zdolności dotyczą wyłącznie Gfów i mają wpływ na ich zdrowie i siłę. Zdolności zwiększające HP oraz siłę ataku GFa się kumulują.

Zdolność
Opis
Przedmiot
SumMag+10%
Zwiększa siłę ataku GFa o 10%
Stalowa Rura
SumMag+20%
Zwiększa siłę ataku GFa o 20%
Gwiezdny Pył
SumMag+30%
Zwiększa siłę ataku GFa o 30%
Kryształ Energii
SumMag+40%
Zwiększa siłę ataku GFa o 40%
Duch Thamasy
GFHP+10%
Zwiększa maksymalne HP GFa o 10%
Lecząca Kolczuga
GFHP+20%
Zwiększa maksymalne HP GFa o 20%
Srebrna Kolczuga
GFHP+30%
Zwiększa maksymalne HP GFa o 30%
Złota Zbroja
GFHP+40%
Zwiększa maksymalne HP GFa o 40%
Diamentowa Zbroja
Boost
Umożliwia zwiększenie siły GFa podczas animacji
-


Zdolności Menu


Tych zdolności używa się bezpośrednio w menu, poza walkami. Niektóre z nich pozwalają zamieniać przedmioty i czary na lepsze, inne umożliwiają robienie zakupów prosto z menu, a nawet obniżają ceny przedmiotów. Dzięki tym zdolnościom można bardzo wcześnie uzyskać silne czary oraz składniki do mocnych broni.

Zdolność
Opis
Przedmiot
Rabat
Daje zniżkę na zakupy przedmiotów
-
Kupiec
Pozwala sprzedawać przedmioty po wyższej cenie
-
Spod Lady
Pozwala kupoważ rzadkie przedmioty w sklepach
-
Sklep
Umożliwia kupowanie przedmiotów z menu
-
Składnica
Umożliwia ulepszanie broni z menu
-
T Mag-RF
Wytwarza magię pioruna/wiatru z przedmiotów
-
I Mag-RF
Wytwarza magię lodu/wody z przedmiotów
-
F Mag-RF
Wytwarza magię ognia z przedmiotów
-
L Mag-RF
Wytwarza magię leczącą/wskrzeszającą z przedmiotów
-
Time Mag-RF
Wytwarza magię czasu/przestrzeni z przedmiotów
-
ST Mag-RF
Wytwarza magię statusową z przedmiotów
-
Supt Mag-RF
Wytwarza magię wspierającą z przedmiotów
-
Forbid Mag-RF
Wytwarza magię zakazaną z przedmiotów
-
Recov Med-RF
Wytwarza przedmioty leczące z innych przedmiotów
-
ST Med-RF
Wytwarza przedmioty leczące statusy z innych przedmiotów
-
Ammo-RF
Wytwarza amunicję z innych przedmiotów
-
Tool-RF
Wytwarza silniejsze przedmioty ze słabszych
-
Forbid Med-RF
Wytwarza zakazane leki z innych przedmiotów
-
GF Recov Med-RF
Wytwarza przedmioty leczące GFy z innych przedmiotów
-
GF Abl Med-RF
Wytwarza przedmioty uczące GFy zdolności z innych przedmiotów
-
Mid Mag-RF
Wytwarza średnią magię ze słabej
-
High Mag-RF
Wytwarza silną magię ze średniej
-
Med LV Up
Wytwarza rzadkie leki ze zwyczajnych leków
-
Card Mod
Wytwarza przedmioty z kart
-


Dodaj komentarz

Żywioł: -
Bazowy poziom: 30
Bazowe HP: 2596
Atak: Nóż Szefa

Kolejny GF, z którym musisz walczyć, aby się do ciebie przyłączył. Można na niego trafić w Ruinach Centry. Sama walka z nim jest niełatwa, jednakże najwięcej czasu zajmuje samo doprowadzenie do niej. Tonberry, z którym masz walczyć, jest królem mniejszych Tonberrych. Musisz pokonać około 20 takich małych stworzeń, a wtedy ich król zjawi się w środku walki, nie dając ci czasu na wyleczenie drużyny. Liczba ta nie jest konkretna, czasem może to być 23, czasem nawet 17, zatem po pokonaniu piętnastego malucha lepiej profilaktycznie zapisywać się po każdej walce.
GF Tonberry jest wart tego zachodu, nawet mimo słabego ataku. Ma wiele unikalnych zdolności, m.in. Pz w dół i Pz w górę, pozwalające zmieniać poziom napotkanych przeciwników, a także cały zestaw zdolności ułatwiających zakupy. Jego zdolność Sklep to jeden z dwóch sposobów umożliwiających kupowanie przedmiotów na czwartym dysku, kiedy wszystkie miasta są zamknięte.

Przedmiot zwiększający kompatybilność:
Nóż Szefa +3

Zdolność
Wymagane AP
Odblokowuje
Magia
Nauczone
-
GF
Nauczone
-
Czerpanie
Nauczone
-
Ekwipunek
Nauczone
-
Pz w górę
Nauczone
-
Pz w dół
Nauczone
-
Eva+30%
Nauczone
-
Luck+50%
Nauczone
-
Inicjatywa
160
-
Odnowa HP
200
-
Auto-Potion
150
-
SumMag+10%
40
SumMag+20%
SumMag+20%
70
SumMag+30%
SumMag+30%
140
-
GFHP+10%
40
GFHP+20%
GFHP+20%
70
GFHP+30%
GFHP+30%
140
-
Boost
10
-
Rabat
150
Kupiec
Kupiec
150
-
Spod Lady
150
Sklep
Sklep
200
-


Karta
Karty Tonberrych oraz Króla Tonberry to zwykłe karty dostępne w wielu egzemplarzach. Można je wygrać od różnych graczy.

Dodaj komentarz

Żywioł: lód
Bazowy poziom: 1
Bazowe HP: 298
Atak: Diamentowy Pył

Piękna bogini lodu. Staje się twoim sojusznikiem praktycznie od razu, ponieważ dostajesz ją przed egzaminem w Jaskini Ognia. Bardzo przydatna, nie tylko w początkowej fazie gry. Świetnie spisuje się przeciwko potworom ogniowym, takim jak Bomba.

Przedmiot zwiększający kompatybilność:
Mroźny Wiatr +1
Północny Wiatr +3

Zdolność
Wymagane AP
Odblokowuje
Str-J
50
Elem-Atk-J
Vit-J
50
Vit+20%
Spr-J
Nauczone
-
Elem-Atk-J
160
-
Elem-Def
100
Elem-Defx2
Elem-Defx2
130
-
Magia
Nauczone
-
GF
Nauczone
-
Czerpanie
Nauczone
-
Ekwipunek
Nauczone
-
Fatum*
60
-
Vit+20%
60
Vit+40%
Vit+40%
120
-
Spr+20%
60
Spr+40%
120
-
SumMag+10%
40
SumMag+20%
SumMag+20%
70
SumMag+30%
SumMag+30%
140
-
GFHP+10%
40
GFHP+20%
GFHP+20%
70
-
Boost
10
-
I Mag-RF
30
-


* Zdolność Fatum jest dostępna dopiero po osiągnięciu przez Shivę 10 poziomu.

Karta
Zdobyć kartę Shivy można na statku Białych SeeD (dysk 3). Zone da ci ją w zamian za magazyn "Panienka z Okienka", pod warunkiem, że nie będziesz żądał za niego zapłaty.

Dodaj komentarz

Żywioł: -
Bazowy poziom: 3
Bazowe HP: 391
Atak: Odgłos Ciszy

Druga z kolei piękność w gronie GFów. Można ją zabrać Elvoretowi, z którym walczy się w Dollet. Jej atak może wydawać się mało przydatny i słaby, jednakże jest to jedyny bezżywiołowy atak magiczny, który gracz ma do dyspozycji w tak wczesnym momencie gry. Do tego nakłada na wrogów status Cisza, co może znacznie ułatwić wiele trudnych walk. Syrena jest patronką magicznej siły bohaterów. Ma także wiele bardzo przydatnych umiejętności.

Przedmiot zwiększający kompatybilność:
Proszek Ciszy +3

Zdolność
Wymagane AP
Odblokowuje
Mag-J
Nauczone
-
ST-Atk-J
Nauczone
-
ST-Def-J
Nauczone
-
ST-Def-Jx2
130
-
Magia
Nauczone
-
GF
Nauczone
-
Czerpanie
Nauczone
-
Ekwipunek
Nauczone
-
Leczenie*
100
-
Mag+20%
60
Mag+40%
Mag+40%
120
Mag Bonus
Mag Bonus
100
-
Odkrywca
40
-
SumMag+10%
40
SumMag+20%
SumMag+20%
70
SumMag+30%
SumMag+30%
140
-
GFHP+10%
40
GFHP+20%
GFHP+20%
70
-
Boost
10
-
L Mag-RF
30
-
ST Med-RF
30
-
Tool-RF
30
-


* Zdolność Leczenie jest dostępna dopiero po osiągnięciu przez Syrenę 10 poziomu.

Karta
Kartę Syreny możesz wygrać w Dollet od tamtejszego mistrza karcianego.

Dodaj komentarz

Żywioł: piorun
Bazowy poziom: 1
Bazowe HP: 300
Atak: Burza Piorunów

Pan i władca piorunów. Towarzyszy ci prawie od samego początku gry, podobnie jak Shiva czeka na ciebie w klasowym komputerze. Jego atak elektryzuje i przyprawia o gęsią skórkę, szczególnie dobrze działa na potwory wodne oraz wszelkiej maści maszyny. Quezacotl jest ulubionym GFem każdego maniaka Triple Triad, bowiem jego zdolności Karta oraz Card Mod sprawiają, że ta minigierka jest nie tylko rozrywką, ale także okazją do zdobycia unikalnych przedmiotów.

Przedmiot zwiększający kompatybilność:
Skała Magmowa +3

Zdolność
Wymagane AP
Odblokowuje
HP-J
50
-
Vit-J
50
Elem-Def-J
Mag-J
Nauczone
-
Elem-Atk-J
160
-
Elem-Def-J
100
Elem-Defx2
Elem-Defx2
130
-
Magia
Nauczone
-
GF
Nauczone
-
Czerpanie
Nauczone
-
Ekwipunek
Nauczone
-
Karta
40
Card Mod
Mag+20%
60
Mag+40%/Elem-Atk-J
Mag+40%
120
-
SumMag+10%
40
SumMag+20%
SumMag+20%
70
SumMag+30%
SumMag+30%
140
-
GFHP+10%
40
GFHP+20%
GFHP+20%
70
-
Boost
10
-
T Mag-RF
30
Mid Mag-RF
Mid Mag-RF
60
-
Card Mod
80
-


Karta
Kartę Quezacotla możesz wygrać od burmistrza Rybackiego Horyzontu.

Dodaj komentarz
Donacja Discord
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Kto jest online

Odwiedza nas 97 gości oraz 0 użytkowników.