- Szczegóły
- Em
- Kategoria: GFy
Podłączanie GFów do postaci to podstawa budowania statystyk w FFVIII. Innowacyjny system podłączania opiera się właśnie na nich, uwalniając postacie od noszenia zbroi i akcesoriów, w zamian za to oferując możliwość podpinania czarów, by wzmocnić parametry bohaterów. Oprócz tego, GFy dają możliwość korzystania z różnych zdolności, aktywnych (takich jak np. Kamikaze) bądź pasywnych, wspierających działania postaci (np. Auto-Haste). GF musi być podłączony do postaci, by mogła ona korzystać z wybranych zdolności.
Każdy GF, którego da się podłączyć do postaci, ma własny zestaw zdolności, które rozwija w miarę otrzymywania punktów AP. Jednakże każdy GF może się nauczyć każdej zdolności, którą da się otrzymać z odpowiedniego przedmiotu. Jeśli chcemy nauczyć danego GFa konkretnej zdolności, najlepiej poczekać, aż nauczy się on wszystkiego, co ma do nauczenia, a następnie usunąć niechcianą zdolność przy pomocy Ziela Zapomnienia i w jej miejsce ustawić wybraną zdolność (aplikując GFowi odpowiedni przedmiot).
Poniżej dokładne tabele wszystkich komend i zdolności możliwych do uzyskania przy pomocy GFów wraz z przedmiotami, które mogą je tych zdolności nauczyć.
Zdolności podłączania
Te zdolności pozwalają postaciom podłączać magię pod wybrane parametry w menu Łączność, dzięki czemu mogą one podnosić swoje statystyki, zwiększać obronę przeciwko konkretnym żywiołom i statusom, a także dołączać żywioł lub status do fizycznego ataku.
Zdolności komendy
Te zdolności oznaczają komendy, które postać może wybrać i używać w walce, obok ataków fizycznych. Każda postać ma miejsce na trzy takie komendy. Niektóre z nich zadają obrażenia wrogom, inne umożliwiają korzystanie z magii i GFów, jeszcze inne służą do leczenia postaci. Warto, by zawsze przynajmniej jedna postać miała podpiętą komendę Ekwipunek.
(magiczny redukuje o połowę) | ||
Zdolności postaci
Dzięki tym zdolnościom postać może znacznie wzmocnić swoje parametry, korzystać z dobroczynnych statusów bez używania magii lub też korzystać z innych ułatwień. Bardzo przydatną grupą są bonusy, dzięki którym postać przy każdym awansie na następny poziom zwiększa na stałe wybrane parametry.
na stałe dodatkowe 30 punktów HP | ||
na stałe dodatkowy 1 punkt Str | ||
na stałe dodatkowy 1 punkt Vit | ||
na stałe dodatkowy 1 punkt Mag | ||
na stałe dodatkowy 1 punkt Spr | ||
(najsłabszego na składzie) | ||
Zdolności drużyny
Ten rodzaj zdolności daje specjalne przywileje całej drużynie. Wystarczy, jak tylko jedna postać będzie miała je ustawione.
Zdolności GFów
Te zdolności dotyczą wyłącznie Gfów i mają wpływ na ich zdrowie i siłę. Zdolności zwiększające HP oraz siłę ataku GFa się kumulują.
Zdolności Menu
Tych zdolności używa się bezpośrednio w menu, poza walkami. Niektóre z nich pozwalają zamieniać przedmioty i czary na lepsze, inne umożliwiają robienie zakupów prosto z menu, a nawet obniżają ceny przedmiotów. Dzięki tym zdolnościom można bardzo wcześnie uzyskać silne czary oraz składniki do mocnych broni.
Dodaj komentarz
- Szczegóły
- Em
- Kategoria: GFy
Żywioł: -
Bazowy poziom: 30
Bazowe HP: 2596
Atak: Nóż Szefa
Kolejny GF, z którym musisz walczyć, aby się do ciebie przyłączył. Można na niego trafić w Ruinach Centry. Sama walka z nim jest niełatwa, jednakże najwięcej czasu zajmuje samo doprowadzenie do niej. Tonberry, z którym masz walczyć, jest królem mniejszych Tonberrych. Musisz pokonać około 20 takich małych stworzeń, a wtedy ich król zjawi się w środku walki, nie dając ci czasu na wyleczenie drużyny. Liczba ta nie jest konkretna, czasem może to być 23, czasem nawet 17, zatem po pokonaniu piętnastego malucha lepiej profilaktycznie zapisywać się po każdej walce.
GF Tonberry jest wart tego zachodu, nawet mimo słabego ataku. Ma wiele unikalnych zdolności, m.in. Pz w dół i Pz w górę, pozwalające zmieniać poziom napotkanych przeciwników, a także cały zestaw zdolności ułatwiających zakupy. Jego zdolność Sklep to jeden z dwóch sposobów umożliwiających kupowanie przedmiotów na czwartym dysku, kiedy wszystkie miasta są zamknięte.
Przedmiot zwiększający kompatybilność:
Nóż Szefa +3
Karta
Karty Tonberrych oraz Króla Tonberry to zwykłe karty dostępne w wielu egzemplarzach. Można je wygrać od różnych graczy.
Dodaj komentarz
- Szczegóły
- Em
- Kategoria: GFy
Żywioł: lód
Bazowy poziom: 1
Bazowe HP: 298
Atak: Diamentowy Pył
Piękna bogini lodu. Staje się twoim sojusznikiem praktycznie od razu, ponieważ dostajesz ją przed egzaminem w Jaskini Ognia. Bardzo przydatna, nie tylko w początkowej fazie gry. Świetnie spisuje się przeciwko potworom ogniowym, takim jak Bomba.
Przedmiot zwiększający kompatybilność:
Mroźny Wiatr +1
Północny Wiatr +3
* Zdolność Fatum jest dostępna dopiero po osiągnięciu przez Shivę 10 poziomu.
Karta
Zdobyć kartę Shivy można na statku Białych SeeD (dysk 3). Zone da ci ją w zamian za magazyn "Panienka z Okienka", pod warunkiem, że nie będziesz żądał za niego zapłaty.
Dodaj komentarz
- Szczegóły
- Em
- Kategoria: GFy
Żywioł: -
Bazowy poziom: 3
Bazowe HP: 391
Atak: Odgłos Ciszy
Druga z kolei piękność w gronie GFów. Można ją zabrać Elvoretowi, z którym walczy się w Dollet. Jej atak może wydawać się mało przydatny i słaby, jednakże jest to jedyny bezżywiołowy atak magiczny, który gracz ma do dyspozycji w tak wczesnym momencie gry. Do tego nakłada na wrogów status Cisza, co może znacznie ułatwić wiele trudnych walk. Syrena jest patronką magicznej siły bohaterów. Ma także wiele bardzo przydatnych umiejętności.
Przedmiot zwiększający kompatybilność:
Proszek Ciszy +3
* Zdolność Leczenie jest dostępna dopiero po osiągnięciu przez Syrenę 10 poziomu.
Karta
Kartę Syreny możesz wygrać w Dollet od tamtejszego mistrza karcianego.
Dodaj komentarz
- Szczegóły
- Em
- Kategoria: GFy
Żywioł: piorun
Bazowy poziom: 1
Bazowe HP: 300
Atak: Burza Piorunów
Pan i władca piorunów. Towarzyszy ci prawie od samego początku gry, podobnie jak Shiva czeka na ciebie w klasowym komputerze. Jego atak elektryzuje i przyprawia o gęsią skórkę, szczególnie dobrze działa na potwory wodne oraz wszelkiej maści maszyny. Quezacotl jest ulubionym GFem każdego maniaka Triple Triad, bowiem jego zdolności Karta oraz Card Mod sprawiają, że ta minigierka jest nie tylko rozrywką, ale także okazją do zdobycia unikalnych przedmiotów.
Przedmiot zwiększający kompatybilność:
Skała Magmowa +3
Karta
Kartę Quezacotla możesz wygrać od burmistrza Rybackiego Horyzontu.
Dodaj komentarz