Recenzja Final Fantasy XV
- Szczegóły

Czy pamiętacie, kim byliście i co robiliście w 2006 roku? Bardzo prawdopodobne, że większość z Was jeszcze uczyła się w szkole, część zaczynała studia. Internet, choć obecny w naszym życiu, nie był tak wszechobecny jak dziś, Facebook i smartfony dopiero startowały, a pierwsze miejsce na listach przebojów okupował ten smętny kawałek o tym, jak to on ją spotkał, a ona była z kimś innym, a była taka piękna, że on teraz nie wie, co ze sobą zrobić. To właśnie wtedy firma Square Enix zapowiedziała wchodzącą w skład serii Final Fantasy kompilację Fabula Nova Crystallis, na którą miały składać się trzy części: Final Fantasy XIII, Final Fantasy Agito XIII i Final Fantasy Versus XIII. Plany były ambitne, a oczekiwania graczy zostały wywindowane bardzo wysoko, w dużej mierze dzięki zwiastunom, które wówczas zaprezentowano. Główny bohater Final Fantasy Versus XIII, książę Noctis, młodzieniec o pięknej i chmurnej twarzy, w obronie własnego tronu rozgramiający dziesiątki żołnierzy materializującymi się w jego ręku mieczami, zdecydowanie przyciągnął uwagę fanów z całego świata, którzy zaczęli wyczekiwać z niecierpliwością na całą kompilację, zachodząc w głowę, jaki też pomysł ma Square na połączenie tych trzech historii w jedną całość.
Dodaj komentarz
Pierwsze wrażenia z Final Fantasy XV
- Szczegóły

Gdyby to była szczegółowa recenzja, zbierałabym się do jej napisania znacznie dłużej, musiałabym uwzględnić w niej kontekst historyczny powstawania gry i sam wstęp zajmowałby tyle miejsca, że większość z Was przeskrolowałaby go bez czytania. Ale nie skończyłam jeszcze grać w Final Fantasy XV, a to nie jest recenzja. To zapis moich pierwszych wrażeń z gry, tak więc wstęp mogę zawrzeć w tym krótkim zdaniu: Final Fantasy XV stało się rzeczywistością, mimo wszystkich żartów i czarnych scenariuszy, a to są moje pierwsze wrażenia z gry.
Dodaj komentarz
Wrażenia z koncertów A New World: intimate music from Final Fantasy
- Szczegóły

Kiedy w 1987 roku japońska firma Square tworzyła Final Fantasy, grę RPG, która miała być ich pożegnaniem z branżą, zapewne nikt nie spodziewał się wpływu, jak wielkim echem odbije się ten tytuł. Niewątpliwie duży udział w tym miała ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Nobuo Uematsu, którego mistrzostwo potrafiło przełamać bariery techniczne i nawet w tak mocno ograniczonej wersji dźwiękowej nadało grze wyjątkowy klimat. Dziś, kiedy całe rzesze fanów niecierpliwie odliczają dni do premiery długo oczekiwanej piętnastej części serii, trudno sobie wyobrazić świat bez muzyki z Final Fantasy, która zaczęła żyć własnym życiem, nierzadko docierając nawet do tych, którzy gry traktują jako coś niezbyt wartego uwagi. Dla wielu z nas te melodie stały się częścią życia — słuchamy ich, by się zrelaksować, przetrwać kolejny dzień w pracy, niekiedy to właśnie one są pierwszym dźwiękiem słyszanym każdego dnia, kiedy jako sygnał budzika wwiercają się w nasze sny. Powstają coraz to nowe aranżacje, a fani z całego świata mają mnóstwo zabawy, nadając znanym melodiom całkiem nowy kształt, jak to ma miejsce w przypadku społeczności OverClocked ReMix.
Dodaj komentarz
FFX na Steamie, a sprawa spolszczenia
- Szczegóły

Wiele osób pyta o sprawę spolszczenia FFX na wersję Steam, więc postanowiliśmy to wyjaśnić.
FFX na Steamie będzie mieć premierę jutro, tj. w czwartek, 12 maja 2016. Dopóki my nie kupimy tej gry na Steamie, nie pobierzemy jej i nie sprawdzimy, co kotek ma w środku, nie będziemy w stanie stwierdzić, czy damy radę przenieść spolszczenie na tę wersję gry.
Jeśli będzie się dało spolszczyć tę wersję, to to zrobimy.
Dodaj komentarz