Chronidia Final Fantasy

Nasze projekty

Po trzech latach pracy wreszcie możemy udostępnić wszystkim użytkownikom pełną wersję gry Chronidia Final Fantasy. Projekt ten pochłonął wiele naszych wysiłków i jesteśmy dumni, mogąc zaprezentować efekt końcowy. Utrzymana w klimacie SNESowego RPG gra oferuje wiele godzin rozrywki w świecie znanym z różnych części serii Final Fantasy, wzbogaconej o elementy przygodówkowe i minigierki, w tym także znaną z Final Fantasy VIII karcianą grę Triple Triad. Mamy nadzieję, że poniższy zwiastun zachęci wszystkich do jej pobrania i spróbowania swoich sił w zmierzeniu się z tą przygodą.



Wraz z grą w paczce znajduje się font, który należy zainstalować, a także poradnik do gry, pomagający odkryć wszystkie jej sekrety, jak na przykład dotarcie do pełnego zakończenia, jak również przydatne tabele.

Dziękujemy wszystkim, którzy wspierali projekt, a w szczególności tym, którzy przyczynili się do jego powstania poprzez testy pełnej wersji lub wersji demo, a byli to (w kolejności alfabetycznej):
Arfaerd
Crimson008
DrewniaQ
Noel Kreiss
Shizonek


Grę możecie pobrać stąd.



Sephrio Avatar
Sephrio odpowiedział w temacie: #10368 2014/05/22 21:50
Nie dawno co pisałem o demie a tu już full :dry:

Emoonia napisał: Można pobrać i grać, przenosząc stare pliki zapisu z folderu 'Save' do nowego.


Miałem obawy czy tak się da, ale jak potwierdzasz że da radę to zabieram się dziś do gry :evil:
Em Avatar
Em odpowiedział w temacie: #10337 2014/05/03 09:27
Wczoraj 19kefir11 wykrył kolejny bardzo istotny błąd, uniemożliwiający przejście gry, jeżeli gracz zechce przejść epizod Cida przed Squallem. W aktualnej wersji zostało to już naprawione, więc jeśli ktoś dopiero zaczyna grę, zalecamy pobranie zaktualizowanej wersji i przeniesienie zapisów. Bardzo dziękujemy za tę informację i mamy nadzieję, że błędy blokujące rozgrywkę już się nie trafią.
Em Avatar
Em odpowiedział w temacie: #10331 2014/04/26 20:01
Otóż to - gra nie musi wcale być super zaawansowana graficznie czy skryptowo. Ważniejsza jest fabuła, pomysł i żeby to wszystko tchnęło jakimś duchem. Zresztą, najlepszym przykładem są stare FFy, takie jak chociażby FFVI, które do dziś stawiane jest za wzór i po które nawet dzisiaj wiele osób sięga chętniej niż po śliczną, pełną graficznych fajerwerków FFXIII-2, bo fabuła w tej drugiej jest szczątkowa i nieciekawa. Tak więc jeśli jeszcze coś masz, to zachęcam do rozważenia powrotu do tego projektu, a nuż coś interesującego się z tego wykluje. My tutaj na pewno chętnie byśmy w coś takiego zagrali :)
Player One Avatar
Player One odpowiedział w temacie: #10330 2014/04/26 18:06
Super dziękuję bardzo, za aktualizację. Grę na pewno przejdę na 100% jak prawie każdą część Final Fantasy. Jak znajdę jeszcze jakiś błąd to was poinformuję. Spośród wszystkich NESowych i SNESowych 'fajnali' tylko FF V bardziej mnie zaabsorbowała - nawet obie dissidie mnie dość szybko znużyły.

Masz rację, Chronidia jest idealnym przykładem ile można wyciągnąć z rpg makera. Zawsze rezygnowałem z makera głównie ze względu na ograniczenia w rozdzielczości, później próbowałem nawet przenieść projekt na inną platformę jak udk czy unity lecz po uświadomieniu sobie ile czasu potrzebowałbym na jego ukończenie zawsze rezygnowałem z dalszej pracy. Teraz jak gram w Chronidię, żałuję, że postawiłem sobie poprzeczkę zbyt wysoko - może miałbym już połowę gotowej gry.
Em Avatar
Em odpowiedział w temacie: #10328 2014/04/26 08:28
Hej, wielkie dzięki za wykrycie i pokazanie tego błędu - już jedna osoba też nam o nim wspominała. Rzeczywiście, straszna głupota. Nikt z testerów tego nie wykrył, ja też nie, po prostu nikomu z nas nie przyszło do głowy, żeby się tam wracać :P Jedynym powodem jest broń dla Squalla, która tam leży, ale na szczęście można tam wejść samym Squallem w dowolnym momencie. Za to problem pojawia się wtedy, kiedy ktoś tam próbuje wejść bez zapisu - wtedy gra jest po prostu zamrożona, bo nic nie da się zrobić. Błąd ten zostanie naprawiony w łatce do gry. Zastanawiam się, czy nie zaczekać na parę kolejnych błędów, ale w sumie ten może być na tyle irytujący, że powinniśmy zająć się tym od razu.

Co do żab, to akurat nie każdy trafia w nie tak często ;) Na szczęście w późniejszej grze pieniądze wcale nie będą aż tak istotne, więcej jest miejsc, w których bronie i zbroje należy połączyć z różnych przedmiotów.

Jeszcze raz dzięki za feedback i przyjemnej dalszej gry :) A jeśli masz jakiś fajny własny projekt, to może jeszcze nie wyrzucaj go do kosza, tylko nad nim trochę popracuj? Wiadome, że program jest ograniczony, ale jest sporo fajnych skryptów i przy odrobinie kreatywności można stworzyć coś naprawdę wciągającego.

EDYCJA: Poprawiona wersja jest już wrzucona, Irvine powinien móc normalnie wrócić do Deling. Można pobrać i grać, przenosząc stare pliki zapisu z folderu 'Save' do nowego.
Player One Avatar
Player One odpowiedział w temacie: #10327 2014/04/26 01:10
Witam
Przede wszystkim dziękuję wszystkim za ten świetny projekt. Gra jest rewelacyjna, pomimo paru irytujących rzeczy wynikających z silnika rpg makera jak np. wg mnie trochę irytujące sterowanie 4 postaciami...

Przeszedłem już 5 scenariuszy i przy próbie następnego natknąłem się na problem mianowicie kiedy wchodzę Irvine do Deling, postać jest umieszczona poza planszą(?)...



I jeszcze jedna uwaga, mianowicie mini gierka - jednoręki bandyta. Jest świetnym dodatkiem, przy którym zawiesiłem się na parę godzin lecz uważam, że wygrana za 3 żaby jest zbyt wysoka.



Bardzo często zdarzają mi się serie nawet po 5 razy pod rząd co daje nam ponad 5000 gil w chyba mniej niż minutę. Trochę to popsuło mi poziom trudności bo jak nie skorzystać z takiej studni pieniędzy - teraz mam na czary, potioniony ile chcę i ze znacznie większą łatwością mogę pokonać niektórych przeciwników.

Ogólnie gra jest mega wciągająca dla fanów FF, sam chyba, ze trzy razy podchodziłem do stworzenia gry w rpg maker lecz zawsze po skompletowaniu postaci, muzyki, czarów itd. rezygnowałem z projektu ze względu na ograniczenia środowiskowe itd - szkoda, że natknąłem się na projekt dopiero po publikacji dema ponieważ miałem nawet trochę fajowych lokacji zrobionych pod Parallax Mapping czy jak to się nazywało które mogliście wykorzystać, a tak wszystko poszło ponad rok temu do kosza.
Roxas XIII Avatar
Roxas XIII odpowiedział w temacie: #10321 2014/04/21 17:03
Serdeczne podziękowania dla twórców świetnie się przy tej grze bawię. Gratuluję i życzę szybkiego ukończenia reszty projektów:)
Em Avatar
Em odpowiedział w temacie: #10320 2014/04/21 16:27
Font jest dołączony do paczki, trzeba obydwa pliki wrzucić do folderu Czcionki w panelu sterowania. W siódemce można też kliknąć na font i wybrać "Instaluj".
Noel Kreiss Avatar
Noel Kreiss odpowiedział w temacie: #10319 2014/04/21 15:28
Należy zainstalować czcionkę GentiumAlt. Przykładowy link do pobrania: GentiumAlt
seba25 Avatar
seba25 odpowiedział w temacie: #10318 2014/04/21 14:25
mam problem jak zainstalować fonty pomóżcie
Crimson008 Avatar
Crimson008 odpowiedział w temacie: #10317 2014/04/21 13:55
No i jest :>

<otwiera szampana>
Em Avatar
Em odpowiedział w temacie: #10316 2014/04/21 11:07

DrewniaQ napisał: Głupio się czuję będąc wymieniany wśród osób, które pomagały, a nic tak na dobrą sprawę nie zrobiłem.

Testowałeś demo, więc się zaliczasz. Poza tym od początku wspierałeś projekt dobrym słowem :) Ale jeśli dręczy Cię poczucie winy, to zawsze możesz się zrehabilitować jakąś rzetelną recenzją :P

Siano napisał: Jeśli gra jest taka, jak podkład dźwiękowy w trailerze, to czeka mnie kilka nieprzespanych nocy

W grze znajduje się kilka epickich remiksów od OC Remix - gdyby nie niektóre z nich, pewnych scen by nie było. Bardzo mnie zainspirowały :)
Impów nie ma, ale tylko dlatego, że nie znalazłam odpowiedniej graficzki :P
Nie bój się, nic strasznego Cię tam nie spotka :P Choć trzeba przyznać, że trochę Ci się dostało. Zabawne, że zarówno Diablos, jak i wzmianka na Twój temat znajdują się w tej samej lokacji. Nie jest to celowe, ale doceń to ;)
Siano Avatar
Siano odpowiedział w temacie: #10315 2014/04/21 10:46
Się ściąga się. Kilka luźnych spostrzeżeń:
1. Jeśli gra jest taka, jak podkład dźwiękowy w trailerze, to czeka mnie kilka nieprzespanych nocy
2. Impy będą? To może nakłonimy Noela, żeby tutoriala zrobił, jak sobie z nimi poradzić ;p
3. Chyba koniec końców, boję się odpalić tę Chronidię (po tych wszystkich plotkach na jej temat). No ale cóż, do odważnych świat należy, zobaczymy co zrobiłaś z Diablosem ;)
DrewniaQ Avatar
DrewniaQ odpowiedział w temacie: #10314 2014/04/21 10:12
Głupio się czuję będąc wymieniany wśród osób, które pomagały, a nic tak na dobrą sprawę nie zrobiłem. Ale tak czy Nowak gratuluję ukończenia projektu. Zabieram się za granie. :)

Kto jest online

Odwiedza nas 320 gości oraz 1 użytkownik.

  • Veldrim

Nowy poziom!

  • audion za 2 dni awansuje na nowy poziom! (48)
  • bezimienny82 za 6 dni awansuje na nowy poziom! (36)
  • LPDawid za 7 dni awansuje na nowy poziom! (27)
  • Yuna za 7 dni awansuje na nowy poziom! (26)
  • yxam za 7 dni awansuje na nowy poziom! (32)
  • kostek059 za 9 dni awansuje na nowy poziom! (27)
  • Siriondel za 9 dni awansuje na nowy poziom! (30)