Forum

Bestiariusz

Więcej
2009/07/18 19:57 #2557 przez Em
Jak zapewne zdążyliście zauważyć, na stronie wreszcie pojawił się Bestiariusz. Nareszcie możecie dokładnie sprawdzić parametry, czary, przedmioty i słabe punkty wszystkich przeciwników, mając pewność, że są w 100% prawdziwe. Do tego dla każdego potwora jest przypisany moduł, dzięki któremu możecie wyliczyć, jakie statystyki będzie miał Wasz przeciwnik na odpowiednim poziomie oraz ile Exp za niego dostaniecie. Jest to bardzo pomocna opcja w grze takiej jak FF8, gdzie statystyki potworów są płynne i zależne od poziomu bohaterów.

Zakładam ten temat po to, by każdy mógł wyrazić swoją opinię na temat bestiariusza oraz zamieszczać ewentualne sugestie. Gdyby ktoś z Was znalazł jakiegoś potwora w miejscu, które nie jest zaznaczone na jego mapce, również niech da znać :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2009/07/19 07:21 #2559 przez Siriondel
Dobra, ja zaczynam, odrywam pierwszą nieścisłość :)Moja poniższa uwaga tyczy się potwora znanego jako Grendel.

Emoonia napisała:
Po raz pierwszy walczy się z nim podczas rozruchów w Ogrodzie Balamb (płyta nr 2).

Nieprawda, chyba, że nie wzięłaś pod uwagę normalnych encounterów. Grendela można przecież bowiem spotkać bez problemu na pierwszej płycie. Proszę o sprostowanie ;)

EDIT:
Na mapie występowania Grendela zaznaczony jest Roshfal Forest. Jakoś nie mogę w to uwierzyć, bo żadne inne źródła tego nie potwierdzają, tak samo jak tysiące moich prób, kiedy to próbowałem go tam spotkać.

Now We Fight!
- Gilgamesh, Final Fantasy XII

INWAZJA PORYWACZY CIA

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2009/07/19 07:27 #2560 przez Em
Oczywiście, masz rację ;) Opisy do zwykłych potworów pisane były dość dawno i chyba niedokładnie je sprawdziłam. A przecież wystarczyło spojrzeć na śliczną mapkę poniżej, psia mać. :P
Sprostowane, dostajesz hot-doga na śniadanie. ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2009/07/19 07:33 #2561 przez Siriondel
Hej, hej, pospieszyłaś się, Droga Em, z tym hot dogiem :P Właśnie bowiem edytowałem posta, zaznaczając, że będę się kłócił o Roshfal Forest, bo uważam, że tam Grendela nie zobaczymy. Mi chodzi o zupełnie inne miejsce, dość zmyślnie ukryte, o którym pewnie nie każdy wie, a na które ja sam wpadłem przypadkiem, bo żadne opisy na różnych stronach o tym nie mówią. I to jedyne miejsce, na którym można spotkać Grendela na pierwszym dysku.

Now We Fight!
- Gilgamesh, Final Fantasy XII

INWAZJA PORYWACZY CIA

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2009/07/19 07:42 #2562 przez Em
Edit: Dobra, niech się Colly sam tłumaczy :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2009/07/19 08:01 #2563 przez Robin
Siriondel, masz rację :P Błąd wynika z tego, że mapka dla Grendela była robiona z mapki dla Grzybuara i nie do końca ją wyczyściłem. Sprawdziłem w rozpisce tekstowej dla każdej krainy (robiłem taką) i faktycznie Grendela tam nie ma. Sori, mój (wiel)błąd :)

Robiąc mapki nie opierałem się na żadnym źródle i zaznaczałem jedynie to, co faktycznie sam znalazłem (oczywiście poza błędami tego typu). Inne źródła są okropnie niekompletne.

Siriondel, w jakim miejscu spotkałeś Grendela na 1CD? :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2009/07/19 08:21 #2564 przez Siriondel
To mi się podoba :) Już piszę:

Grendela można spotkać bez kłopotu na pierwszym dysku w... Timber Forest. Niektórzy mogą być zdziwieni, więc wyjaśniam, że sztuczka polega na tym, co by CAŁY CZAS spacerować tylko tuż przy ścianie klifu i nie odchodzić na krok. Co ciekawe, częstotliwość występowania tam Grendeli wynosi równo 100%, czyli będziemy walczyć tylko z tymi smokami. Wystarczy jednak, że odejdziemy choć o kroczek w głąb lasu, a zaatakują nas Kuroliszki, Grzybuary i Anakondaury :)
O, proszę, by móc to precyzyjniej przedstawić, wrzucę screena:
KLIK
To jest Las Timber, gdzie pod klifem w centrum obrazka biegają same Grendele.
A w TYM miejscu screen z walki z nim w lesie :P

Wpadłem na to przypadkowo i bardzo szczęśliwie, bo uratowało to moją grę No-Junction Challenge. Na gwałt potrzebowałem Kamień Furii, by zrobić ostatnią broń Zella na pierwszej płycie, by jeszcze jakoś podnieść Str i to był właśnie jedyny sposób w takiej grze. Myślałem, że się nie da, a dało się :)

Now We Fight!
- Gilgamesh, Final Fantasy XII

INWAZJA PORYWACZY CIA

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2009/07/19 08:47 #2565 przez Robin
Faktycznie, sprawdzone, działa tak jak mówisz :) Cóż, goście ze Square okropnie zaznaczali miejsca występowania przeciwników, nie wiem, w Paincie to robili chyba :P Często zdarza się np. że tuż pod skałami są potwory takie, jakie są na samej skale. Akurat w tym przypadku tak nie jest, bo na skale go nie znalazłem.

W każdym razie mapka już poprawiona, opis też :) Siriondel, dzięki, dostajesz drugiego hot doga, tym razem ode mnie :P

Siriondel, a wiesz o tym, że jest miejsce na mapie świata, gdzie walki nie występują nigdy, nawet bez podpięcia Enc-None? :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2009/07/19 09:16 #2566 przez Siriondel
Nie mam błękitnego pojęcia! K****, a myślałem, że byłem wszędzie (albo byłem, ale nie zwróciłem uwagi)... :P Dobra, nawiń, gdzie, bo ciekawy jestem :)

Przeglądam Bestiariusz, wszystko to jest fantastycznie zrobione, ale dodam jeszcze taką małą sugestię, w sprawie Szlamoleja.
W opisie potwora wymienione są polecane przez Was taktyki. Oczywiście są w porządku, ale ponieważ skorzystać z Bestiariusza mogą osoby mniej doświadczone w Final Fantasy VIII, sugerowałbym zaznaczenie, że:
- Szlamoleja spotyka się również w Zamku Artemizji i Głębinowym Centrum Badawczym, jako zwykły random encounter.
- Na Szlamoleja działa Degenerator, zarówno w Zamku, Głębinowym Centrum jaki i w Ogrodzie, mimo tego, że występuje tam jako boss. Wystarczy więc podczas uruchamiania Ogrodu wziąć Quisty i załatwić sprawę dwoma atakami. Również sprawdzone przeze mnie, również w No-Junction Challenge, bo w takiej grze Szlamoleja nie da się w ogóle pokonać w inny sposób.

Now We Fight!
- Gilgamesh, Final Fantasy XII

INWAZJA PORYWACZY CIA

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2009/07/19 10:15 #2567 przez Em
Ok, wprowadzone :)

Pamiętam, że widziałam te potwory w Zamku, ale to było dawno. Zwykle mam już wtedy setny poziom i oszczędzam sobie kłopotów, zakładając Enc-None :P GCB trzeba będzie jeszcze sprawdzić i zmienić mapkę.

No i Colly wyszedł i w końcu mi nie powiedział, gdzie na mapie nie ma walk, bo ja sama tego nie wiem :P Przycisnę go, jak wróci.

Dzięki raz jeszcze za wszelkie sugestie, jeśli ktoś jeszcze coś znajdzie, to koniecznie piszcie :)

Edit: W sumie wypadałoby w takim razie zaliczyć Szlamoleja do zwykłych przeciwników, ale Colly zapowiedział, że nie będzie już nic przesuwał, bo go szlag trafi :P Mam nadzieję, że taka drobna nieścisłość nie będzie nikogo razić :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Kto jest online

Odwiedza nas 67 gości oraz 1 użytkownik.

  • Em

Nowy poziom!

  • ulfik za 10 dni awansuje na nowy poziom! (21)