Strona główna

Nasze projekty

Square Enix ostro wzięło się za kampanię reklamową Lightning Returns: Final Fantasy XIII. Podczas targów Japan Expo, które tradycyjnie odbyły się na początku tego miesiąca w Paryżu ukazano nowy trailer zatytułowany "Boskie zadanie" (ang. 'The Divine Task') i pokazało pustynię Dead Dunes, gdzie wyjawiono 'nową' postać, która już pojawiła się w Trzynastce. Podczas niedawnych targów Comic -Con w San Diego, Square Enix zarzuciło nowym trailerem o nazwie "Trzynaście dni" (ang. 'Thirteen Days') i dodatkowych informacji na temat dawnej świątyni Etro, która jest aktualnie miastem Yusnaan i mechanik gry i braku gustu w strojach.

Trailery

Boskie zadanie

Trzynaście dni

Demo z Japan Expo

Yusnaan









Moim zdaniem jest to najśmieszniejszy zrzut ekranu z Lightning Returns, który dotąd się pojawił.



Zrzut ekranu idealnie nadający się do gdybania nad spiskami.



Jedna z nowych mechanik w świecie FFXIII: pozbawianie przeciwników części ciała.



Informacje dotyczące rozgrywki

Nowym elementem w świecie Trzynastki są 'Energy Points', znane w Japonii jako 'Glory Points'. Są zdobywane podczas walk i są używane do zatrzymywania czasu i teleportacji po danej lokacji. Początkowo były współdzielone z 'Radiant Power', które było używane do wydłużania czasu w specjalnym "drzewie życia" zwane Yggdrasil, jednak teraz są to dwie różne statystyki.

Jako że statystyki Lightning podnoszą się podczas scen fabularnych i wykonywanych misji, grę można przejść bez brania udziału w losowych walkach. Silne bronie będą dostępne już od początku w sklepach, lecz ich ceny będą na tyle wysokie, że jedno przejście gry nie wystarczy na ich zakup.

Yuji Abe, główny programista Lightning Returns, mówi , iż pierwsze przejście gry jest dość trudne i teoretycznie można wszystkiego doświadczyć podczas pierwszej gry. 90% procent świata Novy Chrysalii jest dostępne do zwiedzania. Lightning będzie bez żadnych ekranów ładowania iść po świecie, ale korzystanie z kolei będzie jednak powodować ładowanie, gdyż gra uważa ten system transportu za teleportację. Po całym świecie są porozrzucane lochy o różnym poziomie trudności.

System walki jest w dużej mierze bazowany na systemie bitewnym z Trzynastki. Abe mówi, że mimo dodania elementów akcji, można zauważyć elementy RPG. Wrogowie mogą zostać pokonani za jednym zamachem, ale Lightning wciąż może doprowadzić przeciwnika do stanu 'Stagger'. Podczas gry, HP przeciwnika może produkować falistą linię, tak zwany 'Stagger Wave': sygnalizuje uderzenie słabego punktu przeciwnika. Można określić rezultat ataków patrząc na wariacje w ruchach fali i jej kolorze dopóki nie jest znokautowany.

W przeciwieństwie do FFXIII i FFXIII-2, walki nie polegają na doprowadzenia przeciwnika do stanu 'Stagger' i maksymalizacji obrażeń. Niektórzy przeciwnicy mogą być pokonywani kawałek po kawałku. Na przykład, można odciąć przeciwnikowi ogon, jednak to zadanie może okazać się trudne. EP może zostać również użyte do stworzenia cienia Lightning by ten był atakowany zamiast niej i odciągał od niej uwagę. Około 1/4 przeciwników będzie można tak poćwiartować, w tym również przeciwników nowych dla serii. Za np. takowe odcięcie ogona, zmieniają się nagrody za pokonanie potwora. Odcinanie różnych części potworów ma inne plusy, w tym całkowite osłabienie przeciwnika.

Lightning nie będzie miała do dyspozycji zaklęć typu Cure i Raise i będzie zmuszona do używania EP, by odzyskać stracone HP. HP nie będzie również całkowicie odnawiane po każdej walce.

Lightning Returns zaoferuje nową opcję trudności: Hard. Wraz ze wzrostem trudności, rośnie poziom konsumpcji EP, przeciwnicy są mocniejsi i zwykłe stanie w miejscu nie odnawia HP jak to ma miejsce na niższych poziomach trudności, jak i pojawiają się nowe elementy.

Również ciągłe atakowanie tego samego gatunku przeciwnika spowoduje jego całkowite wyginięcie, a ostatni przedstawiciele gatunku są bardzo silni.

Dresspheres, wersja Lightningowa

Dość sporo emocji wywołuje system strojów w Lightning Returns, który działa na podobnej zasadzie co dresspheres z Final Fantasy X-2: podczas walki można było zmienić profesje, co powodowało zmianę stroju, statystyk i zdolności. Wiele opinii, niezbyt pochlebnych, dorobiły się niektóre stroje; oto niektóre z nich:

Dark Muse:



Stringi na wierzchu, kod paskowy na łydce, jakiś dziwny ornament na łańcuszku na plecach, oraz przedziwne nogawki.

Możliwy strój Yuny:



To jest na razie model Yuny z tak zwanym 'head-swapem' Lightning. Widać, że Lightning ten pomysł się w ogóle nie podoba.

Strój Mi'qote:

Render:



Poza zwycięstwa:



Kocie uszy i ogon, piersi na wierzchu, poza jak u gwiazdy filmów dla dorosłych; ogólnie nagość leje się hektolitrami.

Strój Clouda chyba nie wzbudza tylu emocji co strój Mi'qote.



Donacja Discord
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Kto jest online

Odwiedza nas 81 gości oraz 0 użytkowników.